Összes oldalmegjelenítés

2009. május 16., szombat

Hírlevél

Hát még 10 hét a kiírt napig, vagyis 70 nap. Illetve hétfőn leszek 7 hónapos kismama. Nem sokat kell már várnom, hogy megérinthessem és megismerhesem ezt a kis csöppséget, aki itt növekszik a pocakomban hétről-hétre. Alapvetően türelmetlen embernek tartom magam, de úgy gondolom, hogy ez egy picit változott már és remélhetőleg Bogyó érkezésével még többet fog változni. És akkor a frissen kapott hírlevél: 



A baba növekedése: mostantól kezdve a baba hatalmas iramban növekszik.  A tüdő és az emésztőrendszer már szinte teljesen készen áll a születésre. Már egy ideje képes szemeit nyitogatni, tehát látja a körülötte lévő dolgokat. A magzat igen nagy iramban nő: ezen a héten elérheti a 27 cm-es hosszúságot és az 1400 grammot. A zsírszövet gyarapodásával egyre kevésbé tűnik ráncosnak, de ennek nemcsak esztétikai szerepe van: a zsírréteg segít megtartani a hőt, miután világra jött. A lanugo ekkora szinte teljesen felszívódott, esetleg egy-egy folt látszik még a vállán és a hátán. Ez a változás szembetűnővé teszi azt, hogy a babának már van haja. Ahhoz, hogy felkészüljön a kinti életre, a kicsi elkezdi utánozni a légzőmozgásokat. Ismételten és ritmusosan mozgatja a rekeszizmát, de a gyakorlat még gyakran fullad csuklásba, ha véletlenül magzatvizet sikerül "lélegeznie".



Hát a múltkori uh-n ugye tapasztaltam én is, hogy ez a kis Bogyó nyeli a magzatvizet.


Megvolt a gokartozás is. Hát csak ketten mentek a pályán, mivel hiába szervezte le Csongi, hogy többen jöjjenek, vagy nem jöttek, vagy nem is szóltak, hogy nem jönnek. Erről ennyit, mindenesetre Pistával mindig jót versenyeznek, így legalább az ellenfél megvolt. Meg kipróbálták a verseny-gokartot is, ami kicsivel másabb, mint a bérgokart. Illetve nem kicsivel másabb, hanem teljesen más. Nagyon élvezték a fiúk. Már én is várom, hogy egy év múlva mehessek egy-két kört, bár addigra jó lenne lefogyni, legalább a várandósság előtti súlyomra. Mondjuk most tartok +10 kg-nál, ami szerintem nem rossz, ahhoz képest, hogy sosem voltam nádszálvékony. Gokartozás után találkoztunk egy volt albitársunkkal, megmutattuk neki a lakásunkat, meg kajáltunk egyet, aztán kivittük a vonatállomásra. Mi meg vettünk egy-egy jégkrémet, mert már olyan rég ettem… És tényleg, mert általában fagyizunk, de most a pálcikás jégkrémre voltam éhes. Most meg Csongi dvd-ik, én meg netezek egy kicsit. Ja, reggel persze öt után már nem bírtam aludni, biztos közrejátszott, hogy tegnap napközben aludtam 2 órát, így már reggelre kipihentem magam. Reggel még gokartozás előtt megnéztük a Halálos iramban 4-et. Jó volt „bemelegítésnek”. Ezek a napok olyan gyorsan eltelnek, persze hétköznap meg… Na mindegy. Holnap folyt.köv. Vagy hétfőn.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése