Összes oldalmegjelenítés

2009. június 20., szombat

Hírlevél

Ismét szombat, ismét hírlevél…


 



A magzat növekedése: A magzat egyre nagyobb és nagyon jól érzi magát a méhben. Már szinte biztos, hogy fejjel lefelé helyezkedik el. Észrevehetted, hogy egyre kevesebbet mozog.


A magzat erre a hétre elérheti a 2550 grammot, és még csak most kezd hízni igazán! A terhesség utolsó hónapjában a súlygyarapodás elérheti az egynegyed-egyharmad kilogrammot hetente. A zsír egyenletesen oszlik el a testén, de elsősorban a végtagokra és a vállak környékére rakódik le. A növekedéssel arányosan tovább szűkül a baba mozgástere, de az egyes mozgások intenzitása egyre nő. Az édesanya ekkor már jól ismeri a kicsi általános aktivitását, és ha nem is alkalmaz mozgásszámolási módszert - amelyből több fajta is létezik, a legelterjedtebb a 10 rúgás/mocorgás észlelése óránként -, figyelnie kell a változásokra. Fontos, hogy a mama értesítse a védőnőt vagy a kezelőorvost, ha a magzatmozgások gyengülnek, lényegesen ritkábbá válnak, vagy ha változás áll be a mozgás mintázatában.



Na, milyen jó, hogy értesítettem a dokimat a ritkuló magzatmozgásokról. Remélem tényleg csak a hely szűke miatt nem mocorog annyit, meg mert meleg van. Tegnap este ahogy fent voltunk a borfesztiválon és koncerteztek mellettünk, megint aktívkodott Bende. Ennek örültem, hogy éreztem. Illetve egyszer egy olyan érzésem volt, mintha Csongi kívülről pöckölte volna meg a hasam, de mivel nem ő volt, így rájöttem, hogy a kisfiunk rugdosta megint a májamat. Szóval most úgy néz ki, hogy kezd visszaállni a mocorgása. Este még beszélgettünk a haverokkal, aztán éjfél körül érkeztünk haza. Az első éjszakai mosdóba menetelkor felriadtam, hogy milyen nap is van? Hova kell menni? CTG, uh, vérvétel? Aztán nyugtáztam, hogy hétvége jön, Csongi is itthon lesz, úgyhogy lenyugodtam. Nemrég derült ki, hogy ez lefekvés után egy órával történt és én tökre úgy éreztem, hogy már vagy három órát aludtam. Na, mindegy. Reggel megint elkezdtem ébredezni már ötkor, de visszafeküdtem és lustiztam, végül fél 9-kor keltünk ki. Elmentünk vásárolni, majd Csongi sütött meggyes-mákos piskótát, én meg elkészítettem az ebédet (bolognai és mákos tészta). Közben kimostam az utolsó baba cuccokat, mert mostmár össze akarom állítani a kis sarkot, már csak a baba hiányozzon belőle. Illetve a két szobában az ablakok meg vannak tisztítva és a függöny is ki van mosva. Végre ez is kész. Aztán a Forma 1 után Csongi elkezdte az ajtók hiányosságait is javítgatni, de átjött a szomszéd néni, hogy nem hallják a tv-t a kopácsolástól. Megjegyzem, direkt figyelünk ezekkel a fúrás-faragásokkal, vasárnap nem szoktunk hangoskodni, meg korán reggel sem. De hogy szombat délután 4-kor is zavarják a zajok. Pedig máskor nem igazán tudunk szerelni, mert én nem fogok itt hétköznap fúrni-faragni, Csongi meg ugye dolgozik. Nem tudom, hogy a babasírást majd hogy fogják bírni… (vasárnap, meg éjszaka is, akár többször???) Na, mindegy, néha (ilyenkor) utálok lakótelepen lakni (meg amúgy is), jobb lenne egy kertes ház, de hát ez van. Én még vasaltam pelusokat, majd holnap befejezem a vasalás többi részét, most pedig lassan indulunk a moziba. Most vígjátékot nézünk, nem akciót, remélem Bogyót sem fogja zavarni…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése