Összes oldalmegjelenítés

2009. június 13., szombat

Hírlevél

Azzal kezdem, hogy itt oldalt a kis 3D-s baba fejjel lefelé fordult, asszem vészesen közeledünk a vége felé, habár nekem már kb. 5 hete befordult a kis buksija, úgyhogy már fejjel lefelé van a kis drága….  Ismét kaptam egy újabb hírlevelet, egyre közelebb kerülünk a kiírt dátumhoz, úgyhogy ha jól számolom, még 6 hírlevelet kell kitennem, hacsak nem jön be a megérzésem és már csak 3 lesz belőle….



A magzat növekedése: Ha eddig aggódtál a szülés idő előtti beindulása miatt, megnyugtathat, hogy a terhesség 35. hetében megszületett csecsemők túlnyomó része egészségesen jön világra és nagyobb komplikációk nélkül fejlődik. Mostanra gyermeked tüdeje nagy valószínűséggel tökéletesen működik, és az esetleg fellépő kisebb problémákat a mai orvostudomány könnyedén képes kezelni.


Ettől a héttől kezdve a magzat már elég érett ahhoz, hogy alkalmazkodjon a méhen kívüli élethez intenzív orvosi ellátás nélkül is. Hossza 32 cm, és körülbelül 2250 grammot nyom. Az anyai immunvédelem mellett elkezdenek kifejlődni a saját immunreakciók, amelyek már segíthetnek kivédeni az enyhébb fertőzéseket. A magzatmáz egyre vastagabb a kicsi bőrén, míg a lanugo ekkorra teljesen eltűnik. A baba a 34. héten valószínűleg már abban a pozícióban helyezkedik el a méhen belül, amelyben meg kíván születni. Ha hagyják. Azokat a babákat ugyanis, akiket az utolsó ultrahangos vizsgálaton "lábtartáson érnek", ma már császármetszéssel segítik világra. Az esetek nagyobb részében azonban a magzat feje helyezkedik el elöl; az édesanya gyakran érezheti, ahogy a fej nyomja a méhszájat.


  


Hát jövőhéten „mérlegelünk” mi is, kíváncsi vagyok, hogy mekkora lehet már. Illetve ezeket a méhszáj nyomásokat úgy gondolom, hogy érzem, legalábbis az lehet. Na, meg a szüléssel még várnék pár hetet, had bérelje még a kis kuckóját ez a kis poronty…



Tegnap este (10-kor) összeállítottuk a kiságyat, vagyis Csongi rakta össze, én csak fogtam egy-két alkatrészt. Be is tettük a helyére, de jelenleg lomtár lett belőle, mert oda kerültek a babadolgok. Ma még remélhetőleg felkerül a pelenkázó asztalnak való is, úgyhogy ezzel is haladunk. Ahhoz képest, hogy megint este 11-kor feküdtem, már hatkor ébren voltam. Pedig még napközben sem aludtam… Mondjuk estére „bedurrrant” a hasam, nem tudtam eldönteni, hogy most milye hol van a picinek, aztán rájöttem, hogy az egész napos jövés-menés okozhatta a has-keményedést, így pihentem. Viszont jövőhéten is ez vár rám, mert minden napra van valami programom… Na, de majd próbálok pihenni is napközben. Eddig egyébként Csongi a konyhapulttal foglalatoskodott, én meg a kisszobába kezdtem el szelektálni a dolgokat. Az ablakpucolást is beterveztem, de még eddig nem jutottam el odáig. Mondjuk a mosógépbe sem férne el a függöny, mert mosom a szőnyegeket, meg táskákat, meg ilyeneket, úgyhogy lehet, hogy holnapra hagyom az ablakpucolást. Amúgy meg egy kis idő után jelez Bogyóka, hogy jó lenne pihenni, mert elkezd lightosan fájni a hasam, így igencsak beiktattam pár pihenőt eddig. Inkább, mint hogy baj legyen.


Bende baba egyébként folyamatosan a köldököm fölött köröz, hol a jobb oldalt, hol a bal oldalt. Mostanában a köldökömnél feszíti meg magát jobb oldalt, elég nagy területen lehet érezni, aztán a kis lábmozgások meg a bal oldalt vannak. Akkor szoktam érezni olyan kis bizsergető érzést is a gyomrom körül, akkor valószínűleg tapicskol arrafele. A múltkor ugye a májamban „volt benne”, azt azóta nem érzem olyan kellemetlennek. De akkor, amikor pont uh-n voltunk, eléggé nem volt jó érzés, hogy ott motoszkál. Na, mindegy, végülis egyre kisebb a helye, én csak a főbérlője vagyok… panaszkodni meg még nem éreztem, hogy panaszkodott volna. Na, pihenek egy kicsit, vagyis ledőlök egy fél órára, aztán folytatom a pakolászást…

1 megjegyzés:

  1. HÚ, m,ár csak 42 nap. Milyen gyorsan mennek a hetek. Pocakfotókat mikor látunk?

    VálaszTörlés