Összes oldalmegjelenítés

2009. június 15., hétfő

Egy mozgalmas hétfő

Mostanában olyan jó enni a dinnyét, tudom, hogy vízhajtó hatása van, így a folyadék is megvan a szervezetembe, meg finom is (már amikor sikerül jót kifogni), meg mégsem süti és hát édes. Csak még drága. Ma reggel már megint korán keltem, mentem vérvételre az ÁNTSZ-be (most voltam először), ugyanis levetetjük Bende Bogyónak az őssejtet (apósomék felajánlották, hogy kifizetik). Ehhez kellett egy vérvétel szülés előtt és majd szülés után is. Hát, időben odaértem, szinte én voltam az első, úgyhogy nem is kellett sokat várnom. Ezután elmentem úszni, meg találkoztam egy kismama ismerősömmel és vele beszélgettem úszás előtt, majd úszás után is. Mivel 13 órára kellett menni a szülésfelkészítőre, így volt időm, tehát le tudtunk ülni a főtérre és cseverészhettünk. Ebédre hazaértem, majd elindultunk a szülésfelkészítőre, ahol a szülőszobát, vajúdó szobát, az újszülött szobát, meg a gyermekágyas szobát is megmutatták. Hát, mit mondjak, már jönnék onnan haza. Furcsa lesz, biztos, főleg, ha sokáig vajúdok, de remélem nem lesz hosszabb 1-2 óránál. Egyébként egy függöny választ el a másik szobától, ahol szintén vajúdhat egy kismama, vagy akár szülhet is. Van egy nagy labda, meg egy bordásfal (amit csak véletlen láttunk meg, nem biztos, hogy ott lehet vajúdni), illetve a tusolást ajánlják még, de aztán ennyi. Már most is meleg volt, pedig még huzatoltunk is, ha szülés lesz, ablakok be lesznek csukva, úgyhogy a nyár közepén el se képzelem, hogy milyen jó időnk lesz, asszem szaunázni fogunk. Elmondták apuka szerepét is, tehát elméletbe már felkészültünk. Ezután megnéztünk pár újszülöttet is, nagyon aranyosak voltak, volt hajas baba, alig 3 kg, volt kisfiú és kislány is, szóval kb. 4 gyerkőcöt hozott ki és elmondogatta, hogy ő kislány, 2800 grammal és 10-én született. Na, a többit nem sorolom fel, mert nem igazán jegyeztem meg, hiszen gyönyörködtem a bébikben. És az alig 3 kilós is olyan édes volt, mint a majd 4 kilós. Azért remélem a kettő között lesz a mienk. Ezután lementünk a baba-mama szobába, ahol 4 ágy volt, ide lehet kérni magunkat, ekkor a baba reggel fél 6-tól este 11-ig velünk van. Én szeretnék majd ide kerülni, de ugye attól függ, hogy mennyien lesznek ott, illetve Bende egészséges legyen, mert ott fertőző beteg kisgyermek nem fekhet, mivel több kisbaba lesz abba a szobába. Ennek a szobának van előnye is, meg hátránya is. Előnye ugye az, hogy velem van a baba végig, akkor szoptatok, amikor akarok, közelebb kerülünk egymáshoz, a szülésznők segítenek mindenben. Hátránya viszont az, hogy látogatni nem igazán lehet majd, még az apuka is csak pár percre jöhet be, lévén nem leszek egyedül és hát a többi kismama is szoptat, vagy pihen, illetve így kevesebb az esély akármilyen fertőzés behozatalára, tehát a kismamák és babák is védve lesznek. Most mindenesetre úgy készülünk, hogy ide kerüljünk, aztán meglátjuk, hogy mi lesz még szülés után. Egy kicsit elfáradtam, mert végig álltunk és hát nem is egy 25 fokos szobában kellett lennünk, szóval az idő is elég kellemes volt. Meg hát a lábam már kezdi nem bírni ezt a súlyt, hiszen azért van már rajtam plusz kiló. De kibírtuk, ezen is túl vagyunk, úgyhogy elméletileg készen állunk a szülésre. Aztán, hogy mit hoz a gyakorlat? Na, erről majd később.


Bende baba viszonylag jól viselkedik, esténként jókat alszom, nem fáj a hátam (jaj, el ne kiabáljam), igaz, mostmár oldalt fekszem és a csípőmet nyomom el, ilyenkor fordulnom kell a másik oldalra, illetve az éjszakai mosdóba járás is megmaradt, ilyenkor meg, mint a kispingvin, totyogok kifele... de egyébként minden o.k. Néha bejelentkezik, már nem olyan aktívan, de azért érzem. Néha megfeszíti a pocakom, ilyenkor odadugja magát rendesen, néha meg elvan, szép csendben pihen... És akkor most megint pihenek egy kicsit, mert sűrű volt a napom… holnap pedig megyek a kórházba a kontrol uh-ra, kíváncsi vagyok a változásra, bár bővebbet majd csütörtök után tudok mondani, amikor a dokimnál voltam. Addig meg írogatok…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése