Összes oldalmegjelenítés

2010. január 21., csütörtök

Tegnap és ma

A tegnapi nap végül úgy sikerült, hogy a szokásos időben volt a fürdés, majd – gondoltam – ha mostanában nem aludt be a szopiba, akkor tv-zek egy kicsit és a nagyszobába szopizunk. Igen ám, de Bende olyan fáradt volt, hogy 5 perc után már durmolt is. Átettem a kiságyba, tusoltam és mikor befeküdtem az ágyra egy pillanatra felkapcsoltam a lámpát, hogy megnézzem, minden rendben van-e, erre ott támaszkodik és néz, hogy mi a helyzet. Na, akkor kezdjünk el mesét olvasni, hátha sikerül visszaaludnia. Hát nem sikerült. És mivel az egyik cicin aludt be, gondoltam biztos azért nem akar aludni, mert éhes, így megkapta a másikat is. Nem aludt be, de kitettem a kiságyba, ahol egy ideig még forgolódott, majd csönd lett. És most direkt figyeltem, hogy szopizik éjszaka (sikerült úgy fent maradnom). Rendesen eszik, úgy, mint napközben. És bár nem mérlegeljük éjszaka, de szerintem 300 ml-t simán bevág. Napközben meg 400-500-at, tehát neki a napi szopizásokból meg is van az adagja. Gondoltam arra, hogy valamit kezdeni kellene az esti szopizásokkal, mert azért nem olyan egyszerű kétóránként kelni, de míg nem lesz több szilárd táplálék napközben, addig hagyom így. Meg ugye a kórház óta van ez a mizéria, addig volt, hogy csak kétszer kelt, most meg ugye 4-5-ször. Na, mindegy, ezért vagyok én, hogy a nap 24 órájában kiszolgáljam.


Az elmúlt napokban (hetekben), már annyira ügyesek vagyunk, hogy nem kell előkészülnöm másnapra az ebédhez, hanem mindent frissen készítek. Ugye korán szoktunk kelni, általában hatkor, legkésőbb hétkor. Még egy kis játék van reggel, megvárjuk, míg Csongi elmegy dolgozni, aztán rendbe tesszük az ágyat, végül Bende is reggelizik és jöhet a játék. Ilyenkor szoktam előkészülni az ebédre (zöldség pucolás, hús előkészítés). A játék még nálunk vagy azt jelenti, hogy a játszószőnyegen szórakozik Bogyó, vagy a kiságyban, vagy a puzzle-n. Azért nekem is kell vele játszanom, de még ezek egyszerű játékok. Mostanában megtanulta, hogyan kell tapsolni és ha kérjük (meg mutatjuk is), akkor ő is csinálja. Igaz, nem nyitott tenyérrel üti össze a kezét, de azért kivehető. Illetve azt is szoktuk csinálni, hogy a combunkra csapunk és mondjuk, hogy „akutyafáját”, ezt már ő is tudja. Édes, ahogy csapja a combjához a kezét. Szóval, míg játszik, én tüsténkedem a konyhában. Ma krumplileves volt palacsintával. Igaz, ma letettem aludni 10 után és dél után kelt. Szóval simán aludt két órát, aztán délután még bealudt rajtam, ahogy néztem egy filmet, így ma is csak kétszer aludt. Nemsokára jön ismét a fürdés, úgyhogy kíváncsi vagyok, milyen lesz a mai éjszakánk.


És egy kép a két órás felkelés után:


1 megjegyzés: