Összes oldalmegjelenítés

2010. január 20., szerda

Etetés, alvás és mászás

Etetés: Igaz, hogy azt írtam az első új íz Bende számára az alma, holott már kóstolta a mandarint is. Kb. két héttel ezelőtt kezdte el ízlelgetni, először kapott egy gerezd mandarint, amiből szépen kiszívta a levét, de egyszer olyan erővel harapott rá az ínyével, hogy azután már csak a levét kapta meg és abból is keveset. Szóval az alma igazából a második gyümölcs, amit eszik. Először vasárnap kapott egy kis kanál almalevet, majd hétfőn egy kicsivel többet és tegnap pedig már a pürés almát kóstolta, nem sok sikerrel. Végül ma úgy kapta meg az almát, hogy egy kis részét megpucoltam és késsel reszeltem neki, így ő az egész almát fogta és lenyalogatta róla a reszelt részt. Tetszett neki, végül kanalaztunk is, ami már nem annyira tetszett. És pohárból kapott egy kis vizet utána, hogy leöblítse. Az első „étkezése” reggel két szopizás közé esett, majd még kétszer kapott pár kanállal szopizás után. A hétvége felé pedig vegyítjük egy kis zöldséggel (répa, vagy krumpli).


Alvás: Az elmúlt napokban az esti fürdés és szopizás után még készítettem neki egy kis tápszert. Mivel egy kicsit elbóbiskol a szopizásba, de ahogy kikerül a cici a szájából kipattannak a szemei. Azért is kap egy kis pótlást, hátha jobban eltelítődik, így nem kel annyiszor éjszaka (bár ez még nem jött be), viszont max. 60 ml-t készítek és tegnap is meghagyta a felét. Ezután egy kis meseolvasás jön és láss csodát, elalszik rajta. Legalábbis az elmúlt három napban így tett. Egy darabig hallgatja, nézelődik, majd elfordítja a fejét és azt vesszük észre, hogy alszik. Ma napközben kétszer sikerült ébren úgy leraknom a kiságyba, hogy nem kellett altatni, hanem bealudt magától. Mondjuk először a bébihordozóban már majdnem bealudt, így áttettem a kiságyba, ahol egy kicsit nézelődött, majd elaludt. Ebéd után volt egy kis játék, már nem tetszett neki a játszószőnyegen, így felvettem, egy picit méltatlankodott, majd amikor megnyugodott, letettem még ébren a kiságyba és másodjára is sikerült elaludnia. És ma eddig csak kétszer aludt napközben. Mondjuk most látszik rajta, hogy már fáradt, de fürdés előtt már nem altatjuk, inkább egy kicsivel hamarabb fürdünk.


 


Mászás: hát tegnap valahogy így kezdődött. Ő már rendesen kitámasztja magát a kezével én egy kicsit rásegítek a lábaknál és már szépen tartja magát. A lábát tudja már húzni, de a kezét nem emeli, így összerogy. De majd alakul ez is. Lehet, addig kellene örülnöm, míg nem csatangol el a szőnyegről???


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése