Összes oldalmegjelenítés

2011. január 14., péntek

11,5 kg 82 cm

Túl vagyunk a másfél éves oltáson és tanácsadáson. Hát ismét volt sírás, már akkor is, amikor még csak a tüdejét és szívét hallgatta meg a doki. Szépen fejlődik, gyarapszik. Megkapta az egyik kötelező ismétlő oltást, illetve kapott egy ajánlott oltást is, agyhártyagyulladás ellenit. Még "szerencse", hogy egyszerre kapta, mert így, ha nem lesz más oltásunk (pl. influenza, vagy kullancs elleni), akkor legközelebb hat évesen kell menni ismétlő kötelező oltásra. Illetve valamikor lesz vérvétele is, mert még mindig vérszegény. Gondolom ezt majd az áprilisi nephrologiai rendelés előtt megoldjuk. Amúgy próbáltam felkészíteni a szurira, már ahogy lehet egy másfél éves gyerkőcöt. Annyit azért elárulok, hogy már a bejárati ajtónál visszafordult. Hát nem volt egyszerű, de túl vagyunk rajta. Éjszaka lázas lett, nem tudjuk mennyire ment fel, csak éreztük, hogy meleg a homloka és a teste is, így kapott egy kis lázcsillapítót, alvás közben. Köztünk aludt, ahogy az elmúlt két éjszaka tette, elszálltak az átaludt éjszakák. Azért remélem visszajönnek és már az is jó, hogy tudom, képes rá, hogy átaludja az éjszakát. Éjszaka szomjas volt, de teát ivott, már nem próbálom a szopizást, most háromnaponta próbálom kifejni a tus alatt, a bal cicim szerintem már az apadás szélén áll, a jobbat még húzom egy picit, de szerintem egy-két hét alatt talán már nem kell hozzányúlnom. Bende amúgy ha mondjuk, hogy cici, vagy ő mondja, akkor jön és mutogatja mindenkiét (Csongiét, sajátját, enyémet), volt, hogy megpróbálkoztam napközben a szopiztatással, de csak addig jutott, hogy bekapta és végül kiköpte, ezért nem erőltetem már az éjszakait sem. Végül másfél évig sikerült szopiztatnom, ami szerintem nagyon jó, ezt terveztem s bár ősszel azt mondtam, hogy ha úgy alakul, kihúzzuk tavaszig, mégis örülök, hogy eddig is tudtam. 

Nappal sokat játszunk, sétálunk. Már nagyon ügyesen megyünk ide-oda, a babakocsit lassan elpakoljuk a garázsból, mert így elég szűkösen vagyunk. Ha busszal megyünk, oda nem tudom feltenni, így kénytelenek vagyunk gyalogolni. Eleinte sokszor kellett felvennem, de mostanra fogócskázni szoktunk, így haladunk is. És már aranyosan mondja, hogy anya, ekkor az jön, hogy ő kap el, majd mondja, hogy Bembe, akkor nekem kell megfognom. Sok szónak mondja az elejét, persze van, hogy nem értem mit akar mondani, de végül mégis megértjük egymást. 

Reggelente tornázni szoktunk Csongival, néha felébred Bende is és jön nézni minket, aztán napközben már tornázunk együtt, aranyos, ahogy utánozni próbál. Szerencsére főzni is hagy, nem sokszor nyaggat már, bár mondjuk a főzés se úgy néz ki, hogy odaállok és akkor egy órán keresztül csak ténykedek, néha azért játszom vele, vagy a konyhában, vagy a szobában. Ebéd utáni alvása változó, általában két órát alszik, bár tegnap az oltás miatt hamarabb kellett lefektetni, mert kettőre volt időpontunk, ő meg olyankor még aludni szokott. Viszont kimentünk a munkahelyemre és hazafelé az autóban elaludt, szépen óvatosan hoztam fel, meg vetkőztettem le és így 11-től aludt fél egyig. Este meg kb. kilenc körül szokott elaludni, vagy úgy, hogy tv-t nézünk és elalszik az ölünkben, vagy át van hozva a kisszobába és bealszik. Az éjszakáról írtam, remélem lesz jobb is. 

Holnap megyünk pótszilveszterezni Marcell barátunkhoz, ott lesznek Kata babáék és Alízkáék is (akik itt voltak szilveszterezni). Már készült egy adag süti (csokikrémes-gesztenyés-tejszínes-babapiskóta), meg szeretnék még egy adag céklás muffint is készíteni. Meg lehet, hogy készítek zöldséges rétest is. Meglátjuk. Délelőtt még megyünk mondókázni is, jön Cosngi is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése