Összes oldalmegjelenítés

2011. július 28., csütörtök

4D ultrahang




Mint írtam, ma ez a második bejegyzésem. Délelőtt
Bendegúzról írtam, most pedig Merséről. Már vártam ezt a napot, anno
Bendegúzzal is olyan jó volt látni az uh-on, hogy minden okés, reméltem, hogy most
is így lesz. Meg alapjáraton jó látni az ultrahangot, csak a kórházinál sosem
látom a képernyőt és mostanában azok voltak előtérben. Előtte azért még írok a
tegnapi védőnői mérésekről is: 



A súlyom szépen gyarapszik, eddig +6kg van rajtam és hogy
összehasonlításképp leírjam, Bendegúznál ilyen idős terhesen már +9,5kg volt.
Mégiscsak számít egy kétéves gyerek után a futkározás? Mondjuk eleve
többletsúllyal indultam, de most is meghúztam egy határt, ami fölé nem nagyon
akarok hízni. Így a maradék időben 7kg-nál többet nem hízhatok már. Remélem sikerül.
Mondjuk a cukor miatt lehet, nem is fogok annyit hízni. Ugyanis voltam a
vércukor vizsgálaton, ami nálunk úgy néz ki, hogy először egy reggeli utáni
vérvételen nézik meg a vércukor értéket. Ha ez nem jó, akkor jöhet a glükóz
ivása (két vérvétellel), vagy pedig a diabetológia. Nekem az eredményem sajnos
nem lett jó, így ma azt is meg kellett beszélni, hogy mi legyen a teendő
ezután. Most 7,4 lett a mmol érték, a megengedett 7,1-nél (bár ha jól
emlékszem, ez 6,7 lenne kismamáknál). Bendénél ez 8,1 lett. Nála a glükóz
szirupot is meg kellett inni, akkor már jó lett az eredmény. Most viszont a
doki a 180grammos szénhidrát diétát javasolta, így holnap megyek a tanácsadóba,
ahol megkapom a beutalót a diabetológiára is. Addig meg figyelek arra, hogy mit
eszem. És két hét múlva ismét mehetek egy vérvételre, ahol megnézik, hogy
rendben van-e az eredmény. De hát erről akkor majd később.



A kislegény éppen aludt és nem nagyon akaródzott neki
letenni a kezét a feje elől. Még az uh elején elkaptunk pár percet, amikor
szépen kivehető volt a buksija, de ezután már feszt bokszolt. Így a szokásos
mérések következtek. Már majdnem egy kilós és olyan furcsa, hogy szinte az
egész hasamban Ő van. A hosszát nem tudták megmérni, de már szerintem túl van a
30 cm-en. Mindenesetre baloldalt volt a buksija, a gerince a köldököm körül és
a lába a jobb oldalamon. Minden más rendben van (méhlepény, magzatvíz). Még azt
is láttuk, hogy iszik és a húgyhólyagja telítődik. A veséjét is megnéztük, mert
Bendének volt vesemedence tágulata, az egyiken is volt látható, de ez még
változhat és benne van az „előírt” értékben. És a dvd-ről megpróbáltam egy
képet kivágni, mert most nem kértünk fényképet, így ezt hozom (mindkét keze a feje mellett van, itt még legalább nem takarta el az arcát): 





 A névválasztásról is. Még amikor Bendegúz a pocakban volt,
felírtam pár fiúnevet, ami szóba jöhetett volna még. Akkortájt a Kerecsen volt
a másik nevünk, ami tetszett mindkettőnknek, de ezek kerültek még a listára:
Bodomér, Jutocsa, Kadosa, Merse és Regő. Aztán ahogy kiderült, hogy ismét fiunk
lesz, kérdeztem Csongit, hogy neki milyen nevek tetszenek és ő ezeket írta:
Hunor, Kadosa, Kerecsen, Bulcsú, Megyer, Szemere, Csanád, Zsombor, Barna, Bese,
Botond, Kaba, Kolos, Merse, Szilárd. Próbáltuk úgy nézni, hogy némi magyar
vonatkozása is legyen, aztán ugye Bendegúz is kimondott egy nevet és végül a
Merse maradt. A magyar utónévkönyvünkben is magyar névként tüntetik fel, de
azért találtam olyan oldalt, ahol mást is
írnak: „A Merse régi magyar, örmény eredetű férfinév, jelentése: úr, nemes
herceg. Egyesek szerint a szláv Miroslav magyar változata. Ajánlott névnap:
Augusztus 22.”.
Mindenesetre már annyira megszerettük ezt a nevet, hogy ez marad. Ha esetleg
lenne harmadik gyerekünk és az is fiú lenne, hát bizony elgondolkoznék, hogy
milyen keresztnevet kapna. De erről még azért nem is kell beszélni/írni.

És akkor kellemes hétvégét, legközelebb majd augusztusban jövök! 

1 megjegyzés:

  1. MIlyen jól látszik a pici! Nagyon kiváncsi vagyok én is, hogy Bende miként fogadja majd a kistestvérét. ?!

    VálaszTörlés