Összes oldalmegjelenítés

2011. február 3., csütörtök

10.fog

Igen, igen, végre áttörte az ínyét a második rágófog is. Látszódni is látszódik már, egy picit átlátszóbb az ínye és véresebb is, de kitapogattam és érzek egy kis recét is. Hát nem mondom, hogy nagyon sietett ez a fog is, mert hetek óta be volt duzzadva. Érdekes, hogy egyszerre dagadt be a két rágónál és az egyik már egy hónapja kibújt, azóta már szinte teljesen növekszik felfele. No, mindegy, ez is kint van, remélem a rosszabb éjszakákon is túl vagyunk:

Sokminden nem történt mostanában, elvagyunk, megvagyunk. A köhögés-taknyossága elmúlt, remélem elkerüljük ezután is. Sokat gagyarászik a kis maga nyelvén, illetve sok új szótagot tud már mondani (ugye a szavak első szótagja megy már neki), de néha igencsak gondolkoznom kell, hogy éppen mit is akar mondani. Az anya, apa már nagyon szépen megy, ha valamit akar, akkor tudja mondani, hogy Bembe, vagyis ő szeretné azt. Pl. a joghurtot sem lehet kanalaznom, általában mondja, hogy Bembe és hát kéri is a kanalat. De a játékkal is így vagyunk, szeret nagyon focizni, meg alagutat építettni és azon át autózni. De a dingizés is megy rendszeresen (labdán ugrálás). Ha pedig a konyhában sütök-főzök és urasága társaságra vágyik, jön és szól, hogy anya, beee. Hát nem mindig sikerül mennem, de általában azért bemegyek és játszok vele. Biztos jó lesz majd e szempontból a bölcsi, lesznek társak, akikkel játszhat. És hát úgy néz ki, hogy Lénával egy bölcsibe fognak járni. Bár nem sokat találkoztunk, de mégis egy ismerőse lesz már és hát mégiscsak egy napon születtek, talán a természetük is egy. A napokban voltunk náluk, sokat váltzott Léna is, csajosodott. Nem mondom, hogy nagyon egymásra találtak volna, de végülis volt közös játék is. Bendének nagyon tetszett a háziállat, egy spániel kutyus, megsimizte többször is. Hát anyukámék kaukázusi medveölőjét nem igen círogatta még így, de tény, hogy a Liza kutya ki van képezve Léna által.

A napközbeni alvással nincs semmi gondunk, már megszokta, hogy ebéd után kiságy van. Néha visz oda egy-két járművet és azzal alszik el, bár előtte még autózik egyet, de szépen lefekszik és úgy játszik. Aztán kiveszem az autót és végigalussza a jó két órát. Általában egy előtt alszik be és kb. három előtt ébred. Néha felébred közbe, de olyankor még visszaaltatom, vagyis szólok neki, hogy még aludjon és fordul egyet és alszik is. Éjszaka is alszik, bár most pár napja a lefekvés után két órával felébred és sír, ilyenkor kikerül köznék és hát ott alszik tovább reggelig. Néha itt is ébred, meg vergődik, de végül megnyugszik. Már bérelt helye van köztünk. Most a foga miatt gondolom, hogy ilyenek az éjszakák, így remélem hamarosan visszatérünk a kiságyba, bár én azt is szeretem, ha köztünk alszik, jó érzés. És már nem rugdos oldalba, szépen tud ő is aludni. És hát ezek a hónapok hamar elszállnak, nem mindig lesz ilyenben részünk, hogy együtt aludhatunk...

Minden nap megyünk levegőzni, bár sokszor elhangzik a nem szó ilyenkor, aztán mégis lejön, mert lecsalom a cica miatt. Mostanában ha meghallja a buszt a nagyszobában, akkor menne is, meg ha látja az utcán, szállna fel rá. Buszoztunk már, ezek szerint tetszik neki. Bár most az influenza járvány miatt inkább maradunk itthon, még mondókázni sem nagyon viszem, de hamarosan ismét buszozni fogunk a városba. Illetve jön a tavasz is, ismét előkerülnek a biciklik is. Mondjuk én tegnap bicóval mentem tornázni, de Bendét még nem szívesen teszem fel, azért még hideg van neki. Ha meg dolgunk akad, akkor meg autózunk, mint tegnap is és ma is készülök még vásárolni, mert kifogytunk pár dologból.

Holnap pedig megyünk a szüleinkhez, majd vasárnap ebéd után jövünk vissza.