Összes oldalmegjelenítés

2013. október 1., kedd

Első nap a bölcsiben

Ez is "megvolt". Mentünk reggel 9-re és maradtunk 11-ig. Holnap is ez a forgatókönyv, csütörtökön már reggelire megyünk (8 órakor), pénteken pedig már ebédelni is marad Merse. Az első napunk jól telt, odaértünk, épp találkoztunk a gondozónénivel (Jolcsi néni), beszélgettünk, megnéztük a mosdót, kiválasztottuk a jelet (labda lett), majd bementünk a csoportszobába. Van egy kis felfordulás és most két csoport van összerakva, mivel az óvodát még nem adták át és vannak ovisok is a bölcsiben. De most sok gyerkőc beteg is volt, úgyhogy fel sem tűnt, hogy két csoport van egybe. Merse egyből elkezdett játszani, autózott, repülőzött, én addig megbeszéltem Jolcsi nénivel, hogy mit kell majd vinnünk, meg úgy nagyjából, hogyan néz ki egy bölcsis nap. Aztán leülhettem egy székre és onnan figyeltem, mit csinálnak a gyerekek. Merse néha-néha odajött, odahozta a babát, meg hozott horgászbotot és halat, hogy fogjuk ki. Néha egy-egy gyerkőc is kérdezett tőlem, szóval nem maradtam csendes figyelő :-) Aztán hozták a tízórait és mikor Merse meghallotta, hogy joghurt, egyből mondta, hogy ő is eszik. Szépen le is ült a székre és várta, hogy megkapja az adagját. Hát igen, ha kajáról van szó, akkor nincs mese....
Itt épp elkezdenek játszani a horgászos játékkal:

10 óra után kimentünk az udvarra, ott többet keresett engem, viszont messzebbre is merészkedett tőlem. Először csúzdázott, majd elment egy kismotorért és motorozott a többiekkel. Meg végül a kisházban begyűjtötte a labdákat, illetve a talicskával is tologatott ezt-azt. Birtokba vette az udvart is. Lényegében véve jól érezte magát. Egyszer esett el a motorral, biztos beverte a lábát, mert elég idétlenül esett, de gyorsan megvigasztaltam és játszott tovább. Ugrálgatott a játékokról is le, mint ahogy itthon is szokott az ágyról. Persze itt is utánozta a többi gyereket, szóval jól elvolt. Holnap megint ilyen nap vár ránk, most azt mondja, várja már. Tegnap még azt mondta, ne menjünk. Bendegúz pedig a Laci tatáéknál marad péntekig, szombaton hozzák fel majd Mari mamáék, hiszen őszköszöntő fesztivál lesz délelőtt és már a programon szeretnénk, ha itt lenne. Mivel nekünk is készülni kell az ovis csoporttal, bár még el sem kezdődött az ovi. Az átadás megtörtént a tegnapi nap folyamán, de Jolcsi néni elmondása szerint a bölcsiben "dekkoló" ovisok is csak két hét múlva kezdenek az oviban. Úgyhogy még nem tudjuk, Bendegúz mikor kezdi majd az ovit. Jövőhéten pénteken jön ki a két óvónő és ismerkedünk meg itthon velük (bár mi már találkoztunk a szülői értekezleten), vagyis családlátogatás lesz.