Összes oldalmegjelenítés

2013. január 27., vasárnap

2013.01.27

Vasárnap. Egy kis pihi. Merse alszik, Bendegúz mesét néz... És Csongi is felment pihenni ebéd után. Most, hogy van sütőnk, előkészültem hétfő-keddre. Nem rendeltem ebédet, csak szerdától. Egyenlőre megpróbálok így sütni-főzni, mert hétköznap lehetetlen itt maradnom a konyhába. A fiúk le-föl járkálnának a lépcsőn, ha lent vagyunk, akkor fel kell menni, ha felmegyünk, akkor maradjak velük, úgyhogy most inkább megfőzök-sütök két napra (rakott krumpli és lasagne lesz, holnap még elkészítem a brokkoli levest, meg lesz majd gyümileves). Ma pedig brokkolis-sajtos csirkemell volt, krumplipürével egy kis befőttel. Levest már nem készítettem. Ez van. Így is jól laktunk...
Ez a hét is hamar eltelt. Sokminden nem törént velünk. Csütörtökön bementünk a városba. Szilveszter óta nem voltunk. Furcsa érzés volt. Én szerettem ott is lakni, csak a mi pénztárcánkhoz nem kaptunk volna ilyen házikót, mint itt a faluban. Meg most a gyerekek miatt jobb is, hogy kiköltöztünk. Amúgy meg jó is volt hazajönni. Sőt, ma, hogy sütött a napocska, olyan jó érzés töltött el. Már várom a tavaszt, kíváncsi vagyok, milyen lesz majd. Lassan megvesszük a paradicsom-paprika magokat, meg még gondolkozhatom, hogy mit is kéne veteményezni. Nem sok mindent, inkább mindenből keveset. Meg a gyümölcsfákon is lehet majd gondolkozni, ősszel azt is jó lenne rakni a kertbe.
A fiúk szerencsére nem betegek már vagy jó két hete. Remélem így is marad. Pénteken nagyon fújt a szél, Bendegúz fájlalta is a torkát, így délelőtt ki sem dugtuk az orrunkat. Itták a meleg teát, aztán délután csak kimerészkedtünk és elsétáltunk Csongi elé a buszhoz. Mersének persze egyből kifújta a szél az orcácskáját és most piros. Kenjük neki krémmel, hogy ne legyen olyan száraz.
Bendegúz nagy mókamester. Néha olyan arccal tudja mondani a kis szövegét, hogy elkap a nevetőgörcs. Imádja az öccsét, néha túlságosan is. Nagyon egymásra tudnak találni. Merse meg mindenben utánozza a bátyját. Meg néha maga találja ki a hülyeséget, aztán Bendegúz is utánozza. A napokban akartam jönni dicsekedni, hogy végre önállóan pisil Bendegúz. Ugye tavaly március végén lekerült róla a pelenka, két hét alatt lett nappal szobatiszta, aztán rá két hétre már éjszakára is az lett. Párszor volt baleset, hogy este bepisilt, de most már jó pár hónapja nincs szerencsére. Viszont nem volt hajlandó fogni a fütyit, azt nekünk kellett (egy óvónő mondta, hogy még nem szakadt el végleg tőlünk, hiába lett szobatiszta). Én meg inkább céloztam, mint minden pisilés után mossam a wc-t. Nos, el is jött az ideje, hogy ügyesen pisiljen végre a wc-be. Persze vannak balesetek. Ma nem sikerült idejében lehúzni a harisnyát és gatyát, meg még a melegítőt, így becsurrant. Illetve tegnap reggel is bepisilt, az ágyunkra. Az esti fürdetés előtt meztelenül szoktak rohangálni és bújócskázni és hát Merse egyszer bepisilt az ágyunkra. Ezen felbuzdulva Bendegúz is kipróbálta tegnap. Megszidtam, majd elmagyaráztam neki, hogy ez nem volt szép dolog, aztán elmondta, hogy Merse is oda pisilt (és mit várunk, mikor Mersénél még vigyorogtunk is, szóval igazából mi vagyunk a hibásak). És hogy ne legyen vége, még este is bepisilt az ágya alatti játszós szivacsra. Persze tegnap reggel cseréltem le a lepedőt. Áááá, nem volta mérges. De próbáljuk kezelni ezeket a helyzeteket is.
Sokszor utánozza Mersét, pl. etetni kellene, meg halandzsázik. Nekünk meg vigyázni kell, hogy Mersét ne mosolyogjuk meg ezekért, mert ezt úgy veszi le Bendegúz, hogy milyen jó dolog és hát akkor Ő is ezt csinálja. Mondjuk az etetés részt már ki is törölhetném, mert pl. Merse nem is szereti, ha etetjük. Sőt, el se fogadja, ha én kanalazom neki a levest, vagy másodikat. Ő szeret enni egyedül. Más kérdés, hogy mi marad utána, de már emiatt sem panaszkodhatok, mert egyre ügyesebb. Így Bendegúz se kéri már sűrűn, hogy etessük.
Lassan fel kellene töltögetnem a telóról a képeket és videókat, hogy tudjak ide is hozni....
Szép napot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése