Összes oldalmegjelenítés

2010. március 10., szerda

Megvagyunk

Rég jelentkeztem már, de most pótolom a beszámolóval. Megvagyunk, növögetünk, eszünk és ma megjártuk az orvost is, mert Bendi arcán kis kiütések lettek. Én a hidegre gyanakodtam, hogy kiütötte az arcát, de a doki szerint ekcémás, valószínűleg valamilyen ételtől. Még nem jöttem rá, hogy mitől lehet, így most visszatérünk a hagyományos ízekhez, amiktől nem volt baja. Amúgy kb. egy hete kapott először banánt és csirkehúst, a többit már előzőleg ette. De hogy miket is eszik már. Az almát szereti, mondjuk ez volt az első olyan íz, amit sokáig magában kapott, nem kevertem semmivel sem. Ehhez szoktam én keverni neki egyéb gyümölcsöket-zöldségeket és akkor általában el is fogy az egész adag. Hogy ne legyen szorulásos, egy kis narancslével hígítjuk, vagy meggyel. Az őszibarackot is kipróbáltuk már, illetve készült már aszalt sárgabarackból is egy kis elemózsia. A napokban ugye a banánnal ismerkedtünk, ez is ízlett neki, nem tudom, hogy ez okozhatta-e a kiütéseket. Aztán amit észrevettem, hogy nagyon szeret, az a sütőtök. Ennek még csak a hazai ízét kóstolta, vagyis még csak olyat kapott, amit én készítettem neki, bár van egy üveges is, végszükség esetére. Mindenesetre tettem a mélyhűtőbe is és még szeretnék neki sütni egy adaggal. Eszi már a krumplit, répát, céklát, illetve egy üveges csirkehúsos alma is elfogyott már, ezután én főztem neki egy kis csirkemellet, lehet, hogy ettől lett kiütéses? No, mindenesetre a napokban megnézzük, hogy javul-e az arca, erre kapott most egy kenőcsöt is és majd figyelem, hogy mit adok az asztalra…


Hétvégén voltunk baba-expon, még nem voltam ilyenen és már kíváncsi voltam rá. Igazából egy piachoz hasonlítanám, a standokon ki vannak pakolva az áruk, lehet kérdezni, próbálni is. Rengeteg ruha volt, vettünk is egy sapkát, mert már a 2-es méretű szűknek bizonyult. Illetve a belépőjegy árát le lehetett vásárolni pelenkára, hát azt is levásároltuk. De volt ott rengeteg babakocsi, játék, különféle kényelmi felszerelés babának és mamának. Felpróbáltunk egy mei-tai-t is, illetve beleültünk egy szövethintába. Az expo előtt pedig sétáltunk egyet a malom-centerbe, ahol meg is ebédeltünk. Mikor elindultunk már látszott, hogy nem lesz napsütéses napunk, mint szombaton, sőt, az ebéd végére már havazott is. Érdekes egy március, az biztos. Lehet, hogy a hirtelen jött hideg csapta ki az arcát a kisfiunknak, mindenesetre már sállal sétáltunk tegnap. Nem nagyon tetszik neki, hogy el van takarva az arca, de úgy mentünk le, hogy épp alvásidő volt. Amúgy a szél is fúj néha össze-vissza, tehát nem csodálom, ha kifújta az arcát neki.


Mászni még mindig nem mászik, viszont pörögve-forogva közlekedik a szobában és a konyhában. Próbál felülni is, de a kezét még nem viszi arrébb, így nem tud feltámaszkodni sem. Egyszer-kétszer azért segítek neki, hogy rájöjjön az ízére. Amikor véletlen sikerül felállnia is, hát nagyon örül olyankor magának. Egy picit hagyjuk, hogy rugózzon, tornáztatja a lábát, de aztán tesszük vízszintbe, mert amíg ő maga nem ül fel, addig ugye nem igazán szabadna ültetni sem és állni hagyni sem. Majd eljön mindennek az ideje, azon a pár héten már nem múlik semmi. A tapsolás és integetés már megy neki  nagyon, amikor Csongi is megy dolgozni, kikísérjük az előszobáig és már integet neki, mintha tudná, hogy miért is kell integetnie. Illetve már tudja utánozni a hal tátogását is, mikor rákérdezek, hogy "hogy csinál a halacska?", elkezd tátogni.


Előkerült az úszógumi és labda is, jókat tud vele játszani, remélem majd nyáron sem fog megijedni tőle, ha sikerül lejutnunk a Balatonra. Bár addig még jó lenne egy babaúszásra is eljutni, de még a nephrológussal is beszélünk még erről.


Még mindig két foga van, növöget szépen. Néha nyűgösködik Bende, ilyenkor azt gondoljuk, hogy jön a foga, de érezni nem érzünk semmit sem. Mostanában az éjszakák is váltakoznak, van, hogy csak kétszer-háromszor kel, van, hogy többször. Azt hiszem, mi a „rossz alvók” táborát erősítjük, bár kiindulva magamból, hogy én is éberalvó vagyok, hát lehet, hogy Bendi is ezt örökölte. Mindegy, valamikor én is morgok, hogy miért nem tud aludni, de túllépek rajta és reggelre el is felejtem, hogy éjszaka nyűgös voltam.


Szóval megvagyunk, virulunk, növögetünk, huncutkodunk.


És egy videó a tapsolásról:

1 megjegyzés:

  1. milyen nagyfiú már Bende is, rohan az idő. :))) nagyon ügyike!

    VálaszTörlés