Összes oldalmegjelenítés

2011. május 14., szombat

22 hónap

Két hónap és két éves lesz Bendegúz... Telik az idő, rendesen. Mostanában jegyzeteltem az új szavait, amit már érthetően tud kimondani, íme: ejnye, oda, lámpa, néni, hát, térd, lécci, sál, hoppá, hinta, szita, ebbe-abba és a héká (hékás). Van még sok egy szótagus szava is, de látszik rajta, hogy neki is tetszik már ez a fajta beszéd.... Az autó is kezd autó hangzású lenni (eddig onkó volt, most antó már), illetve egyre többet mondogatja utánunk a szavakat. És néha halandzsázik is rendesen. Imádom, mikor fogja a kis játéktelefonját és bólogatva beszél, mint a nagyok (bár mi nem bólogatunk), elintézi a kis dolgát...

Szerda délután óta segítség nélkül vagyok, vagyis inkább azt írnám, hogy visszatértünk a régi kerékvágásba. Szinte mindennap kétszer megyünk játszótérre, ebéd előtt, meg alvás után, vacsora előtt. A napokban az alvókája is helyrejött, nem tudom, meddig lesz ilyen jó alvó, de én már ennek is nagyon örülök. Napközben jó két és fél- három órát is alszik és éjszaka se ébred fel, hanem átalussza. Igaz, szokott ilyen lenni, de kb. kéthavonta egyszer, aztán most két éjszaka is jót aludt, remélem, hogy ez így is marad. 

A héten volt egy nap, amikor belázasodott és hát nekünk az ismeretlen eredetű láznál vinni kell vizeletet laborba, nehogy húgyuti fertőzése legyen. Szerencsére csak egy egynapos lázas vírusról volt szó, mert a vizelet negatív lett. Persze kétszer kellett ráadni a zacsit, mert először nem pisilt bele, sőt le is kakilta, így a dokihoz nem tudtam elvinni, de ő adott a laborba beutalót, így másnap hajnal négykor feladtuk Bendére ismét a vizeletgyűjtő zacsit, amibe végül alig akart pisilni. Illetve mellépisilt ismét, így én kibontottam a pelusból és hagytam még rajta a zacsit, meg figyeltem, hogy ha pisil, akkor ne menjen mellé. Szerencsére Bende jól tűrte a mesenézést egy helyből, így kb. fél óra után sikerült is sokat pisilnie. 

2 megjegyzés:

  1. Biztosan sokat beszélsz a kis Bendéhez, mert amiket leírtál az azt mutatja. Majd az is nagyon érdekes lesz, amikor az általad elmondott apró szabályokat megismétli vagy eszébe jut és elmondja. Ilyenkor olyanok, mint a kis tudós palánták.

    VálaszTörlés
  2. Hát próbálom neki magyarázni a dolgokat, meg mivel mi csak ketten vagyunk itthon, így vele szoktam beszélgetni. Akár egy játéknál is beszélgetünk (autózás közben), de ha sétálunk, akkor ott is. Engem nem zavar, ha valaki "hülyének" néz, ha sétálgatva beszélgetek a gyerekemmel az utcán, inkább az zavar, ha valaki leguggol Bendéhez és olyan kis hülye babanyelven akar vele beszélgetni, szerencsére ez a kevesebb...
    És igen, már vannak szabályok és az ő nyelvén már mondogatja is (a bincizés pl.), én a mondataira leszek kíváncsi, miket fog alkotni, majd hozom ide is, mint "gyerekszáj"...

    VálaszTörlés