Összes oldalmegjelenítés

2010. szeptember 15., szerda

14 hónap

Rég voltam (szaladnak a napok), de most pótolok. Hol is
kezdjem? Na, ahogy jön. Hétvégén hazamentünk a szüleinkhez. Már szerdától
Csongi is itthon volt, vakbél gyanúval. Öt éve dolgozik ennél a cégnél (első
munkahely ráadásul) és most  jött el
először betegszabadságra. Volt laborba, vérvételen, vizsgálaton, diétára fogták
és már javult is az állapota. Mivel a pénteket is itthon töltötte, úgy intéztük
a hazautazást, hogy a délutáni alvásidő akkora essen. Már két hete ebéd után
van a nappali alvás, így el is indultunk. Nem mondom, hogy végig aludta az utat
Bende, mert a vége felé már fent volt, de a nagy részét legalább átaludta.
Visszafele is úgy időzítettünk, hogy az alvásidő beleférjen, mert a majdnem két
órás utat nem nagyon tudja végigülni egy helyben. Amúgy tegnap már korábban
feküdt, mert láttam, hogy álmos, megkérdeztem, hogy mész aludni? És mutatott a
kiságyra, így már ebéd előtt, 11-kor a kiságyban aludt, egészen fél egyig. De
aztán délután bírta, sőt, voltak vacsoravendégeink és egy kicsit késett a
fürdetés és szopi is, így este kilenckor aludt el. Ma viszont kidőlt már
kilenckor (másfél órát aludt) és most kezdi a második alvását. Ennyi belefér.

Na, jól elkanyarodtam, de ha már az alvásnál tartunk, hát
leírom, hogy volt jó pár nap, amikor csak kétszer ébredt éjszaka, aztán most
pár napja megint vagy 4-5 alkalommal ébred. De látom, hogy jön a hetedik foga
(talán ezért?). Ezt is úgy vettem észre, hogy tegnap lerántotta magára a
muffinsütőt, meg serpenyőt és persze volt üvöltés rendesen én meg gyors
átnéztem, hogy mit vágott be a fején kívül és látom, hogy alul a bal kettesnél
van egy kis duzzanat és egy kis pötty, amit hamarosan át fog törni a fogacska.
Viszont a rágófognál még mindig ott van a két pötty, ami még nem tört át, pedig
azt hittem, hogy az lesz a következő foga. Így viszont jönnek szépen sorban.
Már „ideje” is lesz, mert az első kettő (alul) 7 hónaposan, a másik kettő
(felül) 9 hónaposan, a mellett levő kettő 12 hónaposan bújt ki, hát most
töltötte a 14 hónapot, ezért gondoltam, hogy „jönnie kell”. Bár én megvagyok e
nélkül is, mert néha még szopizáskor érzem.



Még mindig szopizunk, fürdés utáni vacsi még mindig az
anyatej (bár előtte van szilárd kaja is), aztán éjszaka meg ahogy ébred. Volt
egy hét (mint írtam), amikor csak kétszer ébredt, sőt, este 11-től hajnal ötig
hagyott aludni. Aztán most megint visszatért az összevissza ébredés, mára
virradóra ébredt éjfél előtt, majd fél kettőkor és kettőkor is, de akkor csak
simiztem, végül hat előtt még volt egy szopi és fél hétkor ébredtünk is.



Újdonság: nincs sok változás, bohóckodik, fut-szalad a
lakásban, lépcsőzik le és fel (nem lehet ám csak úgy ölben fel-levinni, ő már
lépcsőzik, mint a nagyok), azt eszik, amit mi és azt inná, amit mi. Így már
kóstolta a bubis vizeket is, amik ízesítve vannak, hát van egy arca utána, de
hát kíváncsi rá, hogy mit is iszunk. A víz mellett próbálkoztam a teával is, de
nem igazán akarja elfogadni, csak azt, amit mi iszunk. Persze az övét is
cukroztam, de az itatóból nem olyan, így a mi bögrénkből iszik. A végén meg már
játszik és lökdösi ki a nyelvével a vizet a pólójára. A levest kanalazza,
vagyis az „alkatrészeket”, mert a lével azért még gondok vannak. De íme a
bizonyíték, jó kis zöldséglevest készítettem, amit így lapátolt:








Szavakat még nem mond, de tudja utánozni a kutyát (már
mióta), a macskát, a békát, a kacsát (bár ezt visszafele mondja: páh), a
tehenet. Próbálkozunk a malaccal is, a tyúkkal-kakassal, a járműhangok nagyon
mennek (motor, autó, traktor, busz), az apa az „ap”, az anyát is fel lehet
ismerni, de inkább csak „a” vagyok. Néha mondja, hogy baba, mama. És ha valamit
szeretne, akkor fogja az ujjunkat és odavezet, még akkor is, ha nekem csak 5
cm-re van. A könyvben is mutogatja az állatokat, fogja az ujjam és odarakja, én
meg utánzom őket, ő meg bólogat. Csudapofa ám. Aztán a nem szabadot is tudja,
csak nem alkalmazza, rázza a fejét és mutatja, hogy nem, de azért csinálja.
Ilyenkor jön a kérdésem: hogy melyik részét nem érted (a nem szabadnak)?



A balatoni kirándulás óta vannak kisebb „gondok”, kezdődött
a hányással, lázzal, hasmenéssel, most meg már két hete folyamatosan szipog. A
porszívó a hálószoba alkatrésze lett, de mára már ott tartunk, hogy ezt is meg
tudom kérdezni „szívjuk az orrod?” És ő bólogat és indulhat is az orrszívás. Nem
mindig tűri, de aztán rájön, hogy az ő érdeke is. Kapja a vasat, folsavat,
c-vitamint, normafloret és elkezdtük adni a d-vitamint is, mert igencsak elbújt
a napocska. Amit mára megcáfolt, mert ragyogóan süt jelenleg is és tegnap is
nagyon jót játszottunk az udvaron. Ma meg már voltunk a játszin is, de még majd megyünk az udvarra is.  



És akkor képek is lesznek, kezdem a múltkori bevásárlásról. Egy hiperben a pénzelnyelős
autóval, bár nekünk még ez is nagyon jó móka, hogy csak úgy ülhet benne, verdás
"villámmekvinnel":





És a könyvtárban a mondókás napra már „bérletünk van”. Most
szombaton lesz, amikor az apukák is tudnak jönni, bár most Csongi dolgozni fog,
így ketten megyünk. Ott szoktunk találkozni egy ismerősünkkel, meg a lányukkal,
Alízkával. Nagyon aranyosak együtt a gyerkőcök, már Bende hagyja
„körberajongani” magát, illetve hagyja, hogy puszit adjon neki Alízka. Bende
meg a maga módján szeretgeti, ölelgeti és integet, meg puszit küld. És a bizonyíték, Alízka puszit ad:





A múlthéten kipróbáltuk a hintát, ami az udvarban található,
két kis szomszéd kislány szokta használni leginkább, de szerintem mi is
hamarosan birtokba vesszük, bár ez még kicsit nagy neki és nem is olyan
biztonságos, mint ami a vadasparknál van:  





És egy kép még a kanalazásról, bár a videót már belinkeltem (de a kis pofija olyan édes):
 





Meg a mai tévézésről, megy a minimax (leginkább, ha
tévézünk):





És akkor még egy friss kép, a mai homokozásról. Csak mi voltunk a játszin ebéd után, délután gondolom már osztozkodni kell a játékokon: 





Még csúzdázott és hintázott sokat, meg aztán körbetoltuk a babakocsit a füves részen és végül hazatoltuk a babakocsit. A legújabb dolog, hogy ő tolja a babakocsit, ritkán ül már csak benne. Egy biztonsági tartalék, hogy visszük, mert ha fárad, akkor kényelmesebb tolni, mint fogni a senekét. Amúgy a múltkor gyalog indultunk el a boltba és hát volt olyan rész, ahol nem volt hajlandó tovább jönni, vagy nagyon pancsolni akart és akkor felvettem. De azért haladunk már ezzel is...

2 megjegyzés:

  1. Ugy látom, Nálatok is zajlik az élet:)

    VálaszTörlés
  2. Ugye milyen gyorsan telnek a hetek, hónapok? Már Bende is 14 hónapos nagyfiú. :) szépen cseperedik, és egyre okosabb, ahogy látom. :)

    VálaszTörlés